Megagætter: Signalplaceringer S-banenettet. Men hvornår?
Denne spændende tråd løb før jeg opdagede jernbanen.dk med de 2 udmærkede fora.
Hej Jens.
Jeg er også kun en amatør på dette område, men såvidt jeg kan se, er der på planerne kun medtaget signaler, der er gældende for S-togsspor. Hverken signaler gældende for godsspor på Flintholm, Frederiksberg, Godsforbindelsesbanen eller Lersøen er med. På Thomas’ planer er indkørslen til Grøndal fra Lersøen vist med 1 fremskudt signal og 3 I-signaler, medens indkørslen til Flintholm fra Frederiksberg er vist med 1 I-signal. Her stod engang 3 I-signaler. (Alle tidsangivelser er med forbehold).
I-signal til Frederiksberg er vist uden den forgreningsangivelsesom det i hvert fald sidst i 80'erne var forsynet med.
Flintholm, 1977. Jeg er usikker på, om det er U-signal fra Flintholm eller I-signal til Damhus.
Det er forsynet med F mærke, så det er næppe et I signal?
Vanløse, 1969. TU-signaler. Togvej er sat til Frederiksberg.
Der blev kørt militærtog til og fra Frederikssund dengang. De kørte altid via Frederiksberg.
M.v.h.
Keld Zumbach