Bakkende tog under ERTMS (Trafikpolitik)
Hej venner.
Så det er fuldstændigt ligegyldigt hvad ertms tilbyder det er ikke tilladt og bliver
Sikkert aldrig tilladt.
Det som har gjort det er kommet på banen, at 'Reversing mode' bliver krav på Femernforbindelsen.
vi starter med et tog kan ikke bakke, både fordi ordet bakke ikke findes i jernbanesprog, men kun TRYKKE, dog kan et tog ikke trykke, da det har et tog nummer og kan derfor kun køre fremad.
'Reversing mode' er en nødprocedure for at få et tog hurtig væk ad den samme vej den er kommet ind. Dvs toget skal trykke sig tilbage til et sikker sted selvom toget stadig styres fra fronten. Og man får også en hastighed og afstand for køretilladelsen, som blivet overvåget. Og tognummer er vel meget irrelevant i en nødsituation.
'Post trip'-mode har også en mulig at trykke sig tilbage, hvis man har kørt for langt.
Et lokomotiv eller togsæt kan rangere, men efter sikkerhedsreglementet må et togsæt eller lokomotiv ikke trykke på fri bane men skal betjenes fra førerrummet i kørerretningen. reglen gælder også for togsæt på stationer.
Det er en del af signalprojektet at få nye reglerne, som ikke er bundet i hvordan man drev jernbanedrift for mange år siden. Som Svend skriver, så man ikke behov for de gamle begreber som (togfølge-)stationer og fri bane i et moderne signalsystem.
Mvh
Steen