Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Københavnerne får ny metrolinje til 8,6 mia kr. - edit (Trafikpolitik)

af Jonas, 16/5 2014, 10:30 (3853 dage siden) @ Frank Poulsen


Jamen jeg forstår stadig ikke hvorfor du overhovedet vil have en fra et intercitytog der kører direkte til lufthavnen til at skifte til metro? Men der er selvfølgelig også intercitytog der kører til Østerport. Men hver ½ time der er et lufthavnstog? Hvornår har du sidst kigget i en køreplan? Eller kigger du kun meget sen aften/nat?

*Suk*, jeg udtrykker mig ikke tydeligt nok, beklager.

Jeg taler ikke om de IC-tog, der kører til lufthavnen. Jeg taler om *alle* IC-tog. Jeg taler om, at i den udstrækning, man har brug for at skifte tog for at komme videre til lufthavnen, så kan der være en tidsmæssig gevninst involveret i at foretage dette skift på Ny Ellebjerg.

Der kan også være en gevinst i, at man ikke behøver at afstemme sit skifte med andre togtider fordi metroen kører hele tiden.

Jeg er udmærket klar over, at der kører mange flere tog til lufthavnen også i dag, men det er altså mig bekendt kun hver ½ time, at der kører et direkte IC-tog fra Fyn/Jylland videre til Kastrup, men indrømmet, min viden på dét felt er ikke helt up-to-date.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Veterantog kalender
Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965

I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbane-historisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og ændret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak