Sporombygning i Varde - Arnbjerg trinbræt (+2 fotos) (Jernbanen i dag)
Hver gang vilkårene for jernbanen bliver ringere, bliver konkurrencen med andre transportformer sværere.
Er der nogen med indsigt i denne mærkværdige logik der kan give en god forklaring?
Nu har Banedanmark spærret for skinnekørende trafik til Esbjerg havn indtil videre.
Denne gang begrundet i manglende trafikale regler efter ombygning på Esbjerg station og ny overkørsel på havnebanen.Så er det lige jeg tænker, om det ikke er Banedanmark selv der skal fremstille de trafikale regler for kørsel på station og havnebane. En havnebane som man netop har investeret et milliombeløb i til vindmølletransporter, men som nu ligger ubenyttet hen på grund af regelrytteri.
Banedanmark trænger vist til en gevaldig kulegravning og opstramning, for det er da ikke jernbanedrift det går op i længere. Og hvad koster alt dette papirrytteri egentligt samfundet grundet den ineffektive infrastruktur Banedanmark leverer?
Med venlig hilsen Jens
Hvad der er ændret på Esbjerg station til/fra Esbjerg Havn er svært at se i de nyligt udsendte rettelsesblade og i øvrigt er der rangérinstrukser for både Esbjerg station og Esbjerg Havn.
M.h.t. den nye overkørsel, så lykkedes det faktisk at betjene denne uden problemer i jf. det udsendte cirkulære i.f.m. de mange kørsler med møllevinger sidste efterår, men det er måske afdelingen for fluekn..... der nu pludselig keder sig gevaldigt.
Mvh.
Poul.