Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sporombygning i Varde - Arnbjerg trinbræt (+2 fotos) (Jernbanen i dag)

af Poul Andersen, 18/8 2013, 21:24 (4184 dage siden) @ JensenJ

Ligeledes underligt, at der i Guldager stadig er LA på 40 km/t. trods sporombygning af spor 1 og renovering af sporskifterne !.

En længerevarende LA på 40 km/t. i Tistrup p.g.a. udskiftning af sportømmer i sporskifterne, manglende skærver og justering, har åbenbart slet ikke været omfattet af sporombygningsprojektet, idet nævnte LA fortsat eksisterer !

Banedanmark gør ellers meget for at fortælle om alle de fordele man opnår når der foretages de store sporombygninger rundt om i landet.
- Virkeligheden er tilsyneladende en anden.

Mvh.
Poul.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ

Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.

Læs mere

Danske privatbaner

Læs historien om:
Scandic Rail Partners ApS

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak