Har Ny Ellebjerg en fremtid? (Jernbanen i dag)
Ja den har bestemt en fremtid, Ny Ellebjergs største problem er højdeforskellen mellem de to niveauer og at trappen vender væk fra Ringbanen.
Hvis Ringbanen ikke er en succes... jeg ved dårligt hvad jeg skal sige, på trods af at toget kører hvert 5. minut er der altid godt med passager med. Det er klart at den sydlige del er mindre belagt, men her kommer fjern ind i billedet.
I dag bliver nogle nød til at tage til enten Høje Taastrup eller Valby for at tage s-toget til ringbanen. Med fjern på Ny Ellebjerg vil ringbanen nu få direkte forbindelse mod vest.
Så vidt jeg husker de tællinger du henviser til, så tælles omstigninger jo ikke med?
Vedrørende regionaltoget Roskilde-Kastrup så kørte det kun én gang i timen, de fleste jeg kender tager hellere noget de ved kører hele tiden end at skulle planlægge.
I øvrigt kender jeg faktisk en som dengang de kørte boede i Glostrup og arbejde i Lufthavnen. Hvorfor kørte han i bil, frekvensen, han kunne være hjemme mens han skulle vente på toget, og så skulle han jo i øvrigt også både til og fra begge stationer!