"Moderne Tider " eller nedtur for DSB? (Trafikpolitik)
Mit grundlæggende budskab med temaet her, var jo som sagt blot en konstatering af at DSB er krypet ind til næsten ingenting i forholdt til tidligere tiders dominerende transportkoncept.
Lag på lag er skraldet af: store dele af persontransporten (selvfølgelig også so m følge af nedlæggelser af mange strækninger) overtaget af private aktører såsom Arriva. Nedlæggelse af gods, ligeledes overtaget af andre aktører hovedsageligt udenlandske også. Rutebiler og lastbiler mm væk (fra DSB-overtaget af andre), færgetrafikken. Restauratfunktionerne af diverse art. Rejsebureauer. Billetsalg (bortset fra Kh og Århus og Odense). Spor, signaler, køreledninger mm. Osv osv.
Dette faktum kan vi da næppe være uenige om.
Der er sikkert nogle "markedsdrenge" fra CBS der synes det er mægtig fint, og da det overvejende kundegrundlag efterhånden mest består af diverse "overførselsindkomstmodtagere" og relativt få pendelere der langt hen ad (motor)vejen sikkert helts ville vælge anden transportmuligheder/være selvtransporterende, så er det måske ikke noget der fylder ret meget i nutidens Danmark? .
Hilsen Ole-og god påske