Billigere billetter uden for myldretiden fra 20. januar (Trafikpolitik)
El del af problemerne skyldes, at man har arvet takstsystemerne fra de hedengangne amtstrafikselskaber. Movia opererer f.eks. stadig med tre forskellige systemer i hhv. Hovedstadsområdet, Vestsjælland og Sydsjælland, Lolland-Falster mv. Priserne er forskellige, og det samme er størrelserne på zonerne, så man ikke umiddelbart kan sammenligne. Her skal der skæres igennem med et landsdækkende system, før det for alvor bliver enklere, rejsekort eller ej.
Andre problemer kan findes bag kulisserne i form af en række trafikselskaber, privatbaner, DSB, Arriva og Metroselskabet, der alle skal have en del af kagen. Og som allesammen naturligvis gerne vil have mere, end det de får i forvejen. Mens der så modsat er kommuner, der overhoved ikke vil give tilskud til noget, der rækker udover deres egne grænser.
Med venlige problematiske hilsner
Leif Jørgensen