Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Billigere billetter uden for myldretiden fra 20. januar (Trafikpolitik)

af andersj, Aalborg, 17/12 2012, 20:48 (4368 dage siden) @ Fysikeren

Spørgsmålet er, om du retter kritikken det rette sted hen. Nogle trafikselskaber har tilsluttet sig en fælles elektronisk billet, andre har ikke.

Det svarer sådan set mest af alt til, at de samme trafikselskaber havde lavet fælles klippekort. Midttrafik har så valgt at stå udenfor, hvilket nok skal skabe forvirring.

Men hele idéen bag Rejsekort var at der skulle være en billetform, uanset om du skulle til Thisted, Gedser eller den nærmeste Føtex. I disse dage er der jo mediestorm om at man skal anskaffe sig et Rejsekort for at få rabatter i det nye år, landsdækkende TV reklamer påpeger fordelene ved kortet.

Det ærgre faktisk at Midttrafik ikke er med, for selvom jeg arbejder med salg af billetter kan jeg ikke gennemskue hvor mange zoner der er fra Viborg til Skanderborg over Silkeborg, og dermed hvad prisen er. Rejseplanen siger 80,- uden zoneangivelse og efter at have kontaktet Midttrafik har jeg fået oplyst at prisen "vist nok" er 78,- og dermed 11 zoner. I øvrigt noget af en prisforskel når DSB tager 149,- for Viborg-Langå-Skanderborg.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak