Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Pendlertalsmænd, muligvis lidt hjælp? (Trafikpolitik)

af gmmz, 3/4 2012, 08:49 (4626 dage siden) @ dykker5502

hej

med hensyn til rygning, synes jeg det er dejligt
ikke mere at skulle sidde i tiloset førerrum, fordi man lige har afløst en kollega
som har røget,

hvis man så kunne oprette specielle områder på perroner til rygere ville være rart,
det fungerer i Tyskland.
som det er nu, er mange tog i myldretiden forsinket, fordi rygere absolut skal ud og stå ude foran indgangsdørene og ryge, så dem der skal med toget, først skal mase sig fordi rygere og derefter også have en nikotin-os.

jeg synes det er ufattelig, at man ikke kan køre i tog et par timer uden at ryge,
de samme folk kan godt sidde 10 timer i et fly til Thailand eller andre steder og klare sig med tyggegummi, så kan de også gøre det i toget,

en af årsagerne til at DSB også forbød rygning i toget, var at det kostede ekstra penge for at rengøre det, idet alt skal tørres af, for ellers ville nikotinen hænge i tykke streger ned af væggene,
og fordi at ikkerygere pladser altid var udsolgt først, jeg har mange gange oplevet, at den eneste plads, jeg kunne få i et Ic-tog var en ryger plads og så kom rygere fra deres ikke-ryger pladser og skulle hen og ryge, det er dælemne dobbeltmoralsk, fordi de hellere ikke kunne holde ud at sidde i en rygerkupe, alt ens tøj skulle jo vaskes, når man havde siddet i sådan en kupe flere timer.

JA, jeg er IKKERYGER og er stolt af det, jeg har set skaderne af det på nært hold

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak