Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sønderborg-banen (Generelt)

af Ekaeli007, 6/3 2012, 18:43 (4651 dage siden) @ Svend

Ja i dette tilfælde er det nok Sønderborg banen, forresten mange år siden jeg har kørt der, jeg tror ikke jeg har været der siden 1965, men jeg har selv konstateret kan jeg huske at jeg mange gange undrede når jeg kørte et sted hvor der havde været skinne og svelleudveksling og ny ballast
Hvor jeg har tænkt hvorfor hulen kører vi stadig med nedsat fart når det er lang tid siden sporombygningskolonnen har været her.

Bare et spørgsmål måske er det hele bare enkelt ogligetil, eller skal sporet justeres flere gange før hastigheden bliver givet fri, altså til maks strækningshastighed, her er et område hvor jeg føler mig lidt på dybt vand.

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

PS hvorfor må man kun køre 100 km/t på Sønderborgbanen, når man andre steder på enkeltsporede strækninge kører med maks 120 km/t, ER togene har da gode bremser både skivebremser, magnetskinnebremse og motorgenererende bremse. Jeg ved godt det ikke er så mange minutter man vinder men alligevel, måske det psykologiske i det, passagerer siger til hinanden, hvorfor kører vi aldrig hurtigere her.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak