Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Samling af forumbilleder på et website (Generelt)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 1/1 2012, 13:04 (4712 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hej Erik (og andre)
Du spurgte om ikke det var en idé at samle billederne og billedeteksterne fra Jernbanen.dk´s forum på en hjemmeside. Til dette opstillede jeg en 3-punktsplan.
Nu taler du om Jernbanemuseet og scanning af billeder, hvilket er et langt større (og dyrere) projekt end "blot" at fiske allerede uploadede billeder ud af forummet.
Jeg arbejder videre på projektet vedr. billederne i forummet og så er andre velkomne til at arbejde videre på den store forkromede løsning med en fælles dansk jernbanebillededatabase.

-----------------

Hej Tommy.

Godt nytår.

Det kan jeg da kun hilse velkommen - Jernbanemuseet virker som "en død sild" på dette punkt. Ethvert "ini´tiv" i den retning, er da bedre end intet.

Så sent som i dag, ser vi på Forum en herlig serie på 13 fotos fra / omkring Helsingør, og som i løbet af en dag eller to, vil være kørt nedenud af skærmbilledet.

Herligt, hvis de kan blive fastholdt på en lettere tilgængelig måde. Det kan jeg -som nævnt- kun byde velkommen, og håber på god vind fremover.

(At jeg så måske ikke lige kan se de store udgifter for mig -i det ellers ønskede projekt- er en anden sag. Det kunne have været godt med en mulig adgang til Jernbanemuseets samlinger, men når interessen og viljen ikke er tilstede, så . . .)

Det lyder spændende - lad os se, hvad Du kan klare fra den anden side af jordkloden. Der er nok at tage fat på. Skriv -direkte- hvis Du har behov for min deltagelse i dele af projektet.

Erik V. Pedersen,
www.evp.dk

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak