Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

60'er billeder fra Nyborg. (Generelt)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 30/12 2011, 21:23 (4714 dage siden)

Tidligere på dagen så jeg en tilsvarende overskrift (80'er billeder fra Nyborg ....)
Jeg læste teksten, og kom til at tænke på nogle fotos, jeg engang tog på vej ind mod Nyborg Færgehavn. De har måske ikke noget med motorlokomotiver at gøre, men jeg tænkte, at de kunne måske udfylde pladsen, indtil de rigtige fotos begyndte at "vælte ind".

Da jeg havde scannet og var klar, fremgik det imidlertid med al ønskelig tydelighed, at den påtænkte tråd vist ikke var stedet for mine fotos. På den anden side - nu var der gået en time eller mere med at finde negativer frem, scanne, beskære m.v. så nu skulle de da så også bruges:

[image]
Nyborg forude . . .

[image]

[image]

[image]

[image]
. . . og ovre om bagbord ligger dampfærgen "CHRISTIAN IX".
15. februar 1964.

Når en af de første tekster i dagens anden, tilsvarende 80´er-tråd, er læst, synes jeg som skrevet tidligere, at jeg igen må slå et slag for: Er der da ikke en eller anden, der kunne påtage sig at samle alle fotografierne i den første/ældste tråd på en hjemmeside med større langtidsholdbarhed en disse Forum-tråde.

Ingen tvivl om, at Forum er et fantastisk sted, at "mødes" og finde frem til de gamle fotos, men herefter mangler der ofte et nemmere sted at genfinde dem.

Dette er ikke første gang, der -mere eller mindre parallelt- er spurgt på de samme fotos (jeg medgiver, at den "gamle tråd" måske blev noget "afsporet" på vejen), men det sker ofte, at de også går i glemmebogen.

Altså: Et nytårsønske: At en eller anden, aftaler med de øvrige indsendere om at samle alle fotos, men også gerne de medsendte relevante tekster, på en hj.side.

(Nogen kunne måske finde på at spørge: "Hvorfor gør Du det ikke selv" ??? -- Mon ikke jeg allerede har nok ??? Var det ikke på tide, at en anden / andre kastede sig over en "Fællesside" eller to ??? Jernbanemuseet vil jo tydeligvis ikke -- derfra svarer museumslederen end ikke på officielt fremsendte henvendelser.)

Godt nytår:

Erik V. Pedersen
www.evp.dk

(...kom og se, -på evp) ;-)

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak