Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Spor og sportegninger af Helsingør Havnebane. (Generelt)

af h087 ⌂, køge, 29/11 2011, 23:26 (4744 dage siden) @ Per Sørensen

Hej Ped

ok kan være man husker forkert - rigtigt at det var der der var en rød dør - mener bare at dengang var der svingdøre eller en større dør ( ikke port ) men måske forveksling at det måske er dampkranens spor der gik ud på kajen - dokken derover er jo bygget om og udvidet et par gange - og har vist et foto der vise et af ØK skibe der ligger inde i dokken og ud langs kajen ( dokken der var jo til rep - så måske spor til dampkranen så den kunne komme længere ud - ??? - måske også derfor et besøg værd på værftmuseumet , der skulle stadig være nogle af de helt gamle drenge tilbage - Per Stubbegård Nilsen som vi begge to har gået i klasse med - mig først til du kom og afløste - var også udlært og ansat på værftet - jeg er ved at grave mig dybere ned i gamle ting - og finder sjove ting frem - men det kommer senere.
Ærgeligt nok med Arne Mag - må kunne en genvisit - bringe noget frem - han var jo ved dagbladet - og mon ikke han har taget mere omkring Hg - værft og HHGB ?? - måske kunne ------
mvh
h087
ps - ja den med badekarret, og foriøvrigt ikke nødvendigt med porten - der kunne og blev planket og muret - og ikke så godt når en mester var i byen om aftenen og var på beværtning i Kongensgade eller Sct Annasgade og så folk der skulle være på aftenhold - så blev der knurret lidt:-D - man kunne også nå en tur med LB færgerne uden problemer ;-) ;-) :-D

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak