Spor og sportegninger af Helsingør Havnebane. (Generelt)
Hej Kenneth og Svend
er det ikke 1957 sporplanen havneudsnittet kommer fra?
har nogle sporplaner yderligere fra omkring 1910 tallet og senere 50erne på pdf
til Kenneth
du kan også give mig en Emailadresse
har også noget på pdf - som vi desværre ikke kan lægge ind her på forum
da man ikke kan oploade pdf - har også nogle foto fra gammel tid, men da der er nogen igang med at lave noget om Helsingør til noget jubilæum - kan de ikke offentligøres pt - det vil være noget forstyrende
og så noget fra det jeg husker - mener at der endda var 3 spor på nordre mole ved Kronborg - og at man også kunne komme ind til værftet fra nordre mole - der hvor muren slutter og repdokken lå - endvidere kan jeg huske at sporet/ne lå på søndre mole da sundbusserne startede op - men er ikke sikker på om det er rigtig at de blev brugt på det tidspunkt - men det forsvæver mig at de gjorde , måske i forbindelse med optagning af dem. Forlængelsen af HHGB og omløbsporet mener jeg også jeg kan huske og så må disse ting ligge omkring 1955/56 - Ved Wright og Svendsen mindes jeg også 3 spor samt brostenene - fordi vi knægte stjal sukkeroer der - der brugte man W&S kraner til omlæsning mellem bane og skib - og der er meget - der skal bare huskes tilbage - og det er mange år - og forøvrigt har vi på forum også PED fra Helsingør der også rendte stationen tynd - ham og jeg har rendt klods op af hinanden - men kendte ( kan ikke huske ) ikke hinanden - men han vil nok også komme ind på et tidspunkt - han skal bare have læst indlægget - han har taget nogle foto fra dengang som jeg har liggende pt -
håber at det gav lidt mere - og vender tilbage når jeg får fundet mere frem
mvh
h087
mvh
h087
--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk