Spor og sportegninger af Helsingør Havnebane. (Generelt)
Hej PED
nå så vågnede du - troede du var ude at skovle kul igen - selv om det ikke ser ud som dengang vi var knægte - og dejligt at du bragte det herlige foto af Arne Magnussen - har længe vente på at det kom - men sender dig lige en pm om nogle tilladelser til noget jubilæumsting om Hg - Og så må jeg se at komme til Hg snart - hvordan ser det ud omkring lige efter den første? - og så bør vi også lige se ned på værftmuseumet - tror også de har noget - og det kunne være sjovt at få en tråd om Hg her på siden - kan du huske om der var et spor ind på bagsiden af værftet ved repdokken ved kronborg - jeg er ved at være mere og mere sikker på at det var der - for har fundet noget foto der viser at dokken deromme er bygget om flere gange og i 50erne var der mere plads mellem dok og mur - ser ud til at der er mindst 3 udgaver af dokken - var der jo selv i 80 - 83 og svejste afdøde Saddams skibe også luxsusen han ikke fik sejlet helt hjem - men der var "hærværket" af Helsingørs station og omliggene spor næsten fuldbragt - har foresten fundet noget der viser HHGB spor ved Grønnehave før det blev flyttet og remisen ligger der stadig - skal så lige prøve at finde fotograf eller arkiv - selvom foto er fra før 70
og det der med at vide for meget - tja det ved jeg nu ikke - skylden er vel dem der har fortalt mig det og hjulpet mig + vel også lidt lidt mig selv - og du er vel heller ikke fri for at være med i bundtet - wasdas
og - inden der går for meget pludder i det
hav en god nat og god ny dag
mvh h087
PS - læg lige mærke til stødrangering med tankvogn der står nede i den halve englænder i spor 13 er det vist - det har jeg set flere gange når jeg efter aftale med mig selv "holdt fri" fra skole for at følge livet på stationen ( var jo næsten en pligt for en "rask" dreng - og selvfølgelig var ved at fryse ihjel ude på den f....... bro - men man var sej dengang - tror foresten stadig at billedet er fra omkring 62 og røgskyerne i baggrunden er fra S maskine og forvarmeledningerne i spor 33 - noget andet er at rangisten står lidt farligt - transversalen bagved ham er stillet om fra spor 1 til 2 og enten er det prøveskiftning pga sne eller også er der tog på vej fra Lille Nord - de kom og afgik på den tid mest i spor 2 undtagen ved 7-8 tiden om morgenen - der afgik de i spor 1 - fordi svensker toge holdt til afgang i spor 2
nå - men godnat nu - skal op kl 5
--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk