Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Spor og sportegninger af Helsingør Havnebane. (Generelt)

af h087 ⌂, køge, 29/11 2011, 22:37 (4748 dage siden) @ Kenneth Verting
redigeret af h087, 29/11 2011, 22:56

Hej

efter at have kigget kasser, pc, mapper, papirbunker igennem er det nogen gange "sjovt" at se hvad man har glemt man har liggende
men fandt blandt andet dette

kopifoto af Helsingør posthus anno 1900 - P&T arkiv

kopi af udsnit af Helsingør station anno 1981 ( også den store originaltegning ) Helsingør Markjorde + DSB - ( her ser man sporskiftet ved HHGB/DSB trukket helt til Hovedvagtstræde !!!) + noget gammelt fra tidligere; molesporet og havnespor stiblet

foto fra DJK udflugten 1961 eller 1962 - Christian Oddershede 196 - 1
HHGB M 2 + GDS C 41 eller 42 + HHGB M1 - de to sidste gemt bag bussen -
der ser også ud til at være en to-akslet vogn med lige efter M2 ved nærmere eftersyn ( nogen der ved noget om det )

især bussen fanger blikket, mener at det er en Volvo - ( nogen der ved mere ) reklamenavnet på tagrundingen Nikolai Larsen var navnet på en koloniforretning i Stengade - som undertegne frekventerede ret tit - grunden - dengang var der på OTA SOLGRYN pakkerne modeller af jernbanemateriel - og til ( tænkte en toggal knægt nok ikke på ) betjenningens store irretationsmoment skulle de have fat i alle pakker og vende dem om - ( de stod ret højt oppe på en hylde med navneside fremad )så knægten kunne se om der var nogen nye han ikke havde - der blev spist noget solgryn dengang ( fik faktisk også øgenavnet Solgryn som spejder - da jeg nægtede at spise elle lave havregrød - hvis ikke man brugte solgryn - det gav jo noget paptog - og til mine forældres store forundring når der blev ringet tlf eller på døren og spurgt efter Solgryn - hven h....var det? - men de fandt da ud af det - på et tidspunk var der flere der ikke kendte eller huskede mit rigtige navn - også i skolen - det var og blev Solgryn :-D
men over til det væsentlige

[image]

[image]

[image]

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak