En pragmatisk 8-punkts plan (Generelt)
På et eller andet tidspunkt vil der komme et folkekrav. Vi vil igen have kvalitet fra Randers, vi vil have tog lavet af rigtig metal der holder længe. Vi vil have rigtige sæder lavet så vi kan holde ud at køre langt i dem. Vi vil ikke spises af med glasfiber i smarte farver, længe leve IC 3 og for den sags skyld ER og MR.
MR 4049 i Grenå 1979.
Mvh
Georg
Jeg tror du har ret - bortset fra at det ikke bliver fra Randers. Vi kommer til at se langt mere praktisk og fokuseret på jernbane og ikke betragte den kollektive trafik som et stort eksperiment for trafikforskere, ingeniører og andre grupper med interesse i iddeer og udvikling og ikke i drift. Drift skal der til og det er kedeligt. Effektivitet skal der også til. Men kapacitet i offentlig trafik er ikke kommercielt, for det er i bund og grund spild uden for myldretiderne.
Så, nej ingen quick-fix á 8-punkts planer, men satsning på det virkeligt væsentlige, som at køre med fornuftigt, driftsikkert materiel på en infrastruktur som ligeledes er tilstrækkeligt driftsikker - også når en lille plastichætte falder af. Men der er lang vej og jeg tror ærlig talt ikke vi når dertil