Et kig i krystalkuglen (Generelt)
Jeg har også "Kikket" ind i krystalkuglens svage lys.
Den´s lysskær startede med at vise IC4 som det første den kunne og det var bestemt en dyster fremvisning.
I den sås hvordan IC4 sæt efter sæt gik ned, både motor og computer mæssig i et omfang som virkelig kommer bag på DSB i 2014, også p.g.a af at aftalen med AnsaldoBreda var indfriet i 2012, efter nogen ratifikationer omkring sammenkobling og styresystemet, som DSB måtte "æde selv" men som aldrig blev løst, tilstanden og vedligeholdelses graden på IC4 er nu ved at nå bristepunktet fra alle sider af, DSB, passagerne og politikerne, at man vælger at sætte 60 sæt til salg i USA og de kører nu fint derover med deres egne Detroit motorer og Windows baserede software.
Persontrafikken over Storebælt har nu nået sit absolutte maksimum og DSB er ved, at miste taget med denne kunde succes, da flere og flere kunder ustandseligt må stå op i de overfyldte tog og politikerne vælger at give DSB et ultimatum, enten kører de tog eller også findes der alternativ operatør, hvilket munder ud i at både DSB og franske SNCF og tyske DB indfinder sig på fjerntrafikken og dermed konkurrere og udhuler DSB´s egenkapital så de i 2022 må kaste håndklædet i ringen og til sidst vælger at køre tog i hovedstadens område med S-tog og den øvrige sjællandske regional tog trafik.
DSB bliver dermed til "De Sjællandske Baner".
Imens indsætter franske SNCF deres TGV Duplex mellem Oslo,Stockholm,København,Hamburg og en del forsætter endda helt til Paris og tyske DB tager deres ICx mellem Ålborg og København til Berlin og Hamburg, efter at Banedanmark har fået sparket og et Europæisk baneselskab har overtaget drift og vedligehold og opsat køreledninger over det meste af landet - hvilket de gjorde på kun 2 år i alt incl. brugbart ERTMS og radiomaster.
Der bliver bygget en Kattegat-bro og DB indfører pendul tog med ½ times drift mellem København og Århus.
Krystalkuglen er nu så varm og rød at det er påkrævet, at holde en pause. ;)