Får vi snart dette lok. at se i Danmark. (Generelt)
En rimelig useriøs test, det er ikke kun lokomotivets trækevne det drejer sig om, lokomotivførerens køreegenskaber, luftfugtighed, hjulslip, vognenes løbeegenskaber, akseltryk på hver eneste løbeaksel og sikkert meget mere.
Hvordan vil du da udføre en ‘seriøs’ test?
Vil du involvere samtlige landets lokomotivførere, teste ved samtlige luftfugtigheder samt anvende alle europæiske vogne i kombinationer?
Lokomotivets evne til at regulere hjulslip er til dels part i testene.
Jeg har kørt igennem tunellen flere gange med EA uden at gå i stå på vejen op, inden DSB fik den tåbelige ide at skille gods og personkørslen ad. De øvrige lok. har jeg ikke prøvet, de var ikke opfundet inden jeg trak mig tilbage som persontogs lokomotivfører.
Der kører hver dag masser tunge godstog igennem Storebæltstunnellen uden at gå i stå, på baggrund af de udførte tests.
Mvh. Jens