Får vi snart dette lok. at se i Danmark. (Generelt)
Får vi snart dette lok. at se i Danmark.
Klippet fra Kurier Kolejowy, oversat med Translate.
DB Cargo AG lejer 6 EuroDual lokomotiver fra European Loc Pool (ELP)
Ved udgangen af 2021 indgik begge selskaber en leasingaftale med et komplet udvalg af vedligeholdelsesydelser til seks EuroDual-lokomotiver. DB-Cargo AG tilbyder sammen med sit netværk af europæiske nationale virksomheder godstransport i hele Europa. EuroDual lokomotiver fra european Loc Pool giver mulighed for at operere på fuldt elektrificerede linjer som et supplement til den eksisterende flåde.
Efter at de første fire lokomotiver var startet hos DB Cargos datterselskab MEG i Schkopau i 2021, besluttede DB Cargo AG også at lease EuroDual-lokomotiver. DB Cargo stiller store krav til sine leverandører, og ELP har ved at underskrive en anden kontrakt bevist, at det er i stand til at opfylde disse høje krav.
De to første lokomotiver fra den europæiske Loc Pool vil blive overdraget til DB Cargo allerede i juni 2022 og de resterende fire lokomotiver inden årets udgang.
Det seksakslede EuroDual hybridlokomotiv produceret af det schweiziske firma Stadler er mere end blot et "last mile" lokomotiv. Det kan bruges på elektrificerede og ikke-elektrificerede linjer. Under rejsen er det muligt at skifte fra det elektriske netværk til forbrændingen. EuroDual Tyskland/Østrig og Skandinavien kan bruges på elektrificerede linjer med en spænding på 15 kV 16,7 Hz og 25 kV 50 Hz, har en effekt på 6 150 kW i elektrisk tilstand. For ikke-elektrificerede linjer har EuroDual en kraftig 2,8 MW dieselmotor. Lokomotiverne til Skandinavien er udstyret med en vinterpakke til pålidelig drift under ekstreme vejrforhold med sne og is. De er designet til at fungere ved temperaturer ned til -40 °C.