Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Betjening af Hamburg Hbf efter Femern-tunnel (Generelt)

af P.Jensen, 11/1 2022, 20:55 (1045 dage siden) @ Rørvig Station

Rørvig Station

Jeg tror vi går fejl af hinanden.
DSB er nødt til at sende 2 EB med Talgosættet forbi man i Hamburg ikke har plads til at et lokomotiv skal ned i den anden ende af toget.
Ved at køre fra København via Fehmern til Hamburg og tilbage via Flensborg enten til Århus eller tilbage via Fyn til København minimeres opholdet i Hamburg ved at køre direkte igennem efter kort ophold og et lokomotiv spares.

Jeg nævner materiellets orientering idet jeg kunne forestille mig at man ønsker samme orientering ved alle afgange ud af København - men jeg ved det ikke.

Hvorfor skulle 2 togkøreplaner i stedet for en overhovedet have betydning???

P.Jensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Teglværker i Danmark
Teglværker i Danmark

Her er en oversigt over danske teglværker. Listen indeholder de teglværker, der (så vidt vides) havde jernbanespor enten i form af eget spornet eller sidespor til en anden jernbane. Med tiden vil listen også indeholde de lokomotiver, der tilhørte de enkelte teglværker.

Læs mere

Jernbanebøger

Nærumbanen 1900-2000

Nærumbanen 1900-2000. Pris 300 kr.

Læs mere
DSB MO556

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak