Betjening af Hamburg Hbf efter Femern-tunnel (Generelt)
Infrastrukturen er den samme som tidligere, altså både da EC/IC-togene og godstogene kørte via Rødby Færge-Puttgarden.
Du skal nok have fat i et noget mere detaljeret kort over jernbanestrækningerne i Hamburg-området. Måske også et der omfatter den nye (planlagte) station i Hamburg-Altona.
Altså, det er da ikke helt rigtigt at infrastrukturen er den samme, Ringsted-Femern projektet opgraderer jo forbindelsen væsentligt og på tysk side anlægger man jo i store træk en ny to-sporet bane fra Puttgarden til Lübeck. Det er vel naturligt at driften på den baggrund forventes at blive udvidet og at der også kommer til at være flere tog, der kører længere sydpå end Hamburg end tilfældet er nu?
Og hvad gjorde man i øvrigt dengang med fulgeflugtslinjen? Havde man nogensinde lok-trukne tog, der kom fra København og fortsatte sydpå fra Hamburg Hbf?
P.S. Jeg er klar over, at man planlægger en ny Hamburg-Altona som erstatning for sækbanegården, men har det nogen direkte indflydelse på togene fra Lübeck? De skal da stadig igennem Hbf?