Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

SJ bestiller nye højhastighedstog hos Bombardier (Generelt)

af Peter Christensen, 21/12 2021, 09:51 (1060 dage siden) @ pjl

Nej, det er ikke hul i hovedet, men (mener jeg) er et udtryk for en dybt perverteret holdning til kundekonfort... jeg hæfter mig ved at i alle tilfælde hvor jeg har mødt den sædeopstilling er det første produkt man får tilbudt en opgardering til et bredere sæde, det siger lidt om en ret kynisk holdning til ens kunder, enten så lider du eller også betaler du. Hvorfor ikke bare stå ved prisen på billetten og slippe for at lade som om man kerer sig om kundens komfort. i øvrigt er de brede sæder i E4 en blot en bænk og de er primært til non-reserved, altså det der svarer til regionaltogsrejser, det første du får leveret ved at lave reservationen er en plads i en vogn hvor et sæde er fjernet i bredden.

Det er ganske som med flyvemaskiner.
Jo flere folk, du kan stoppe ind på samme plads, jo bedre.
Prisen pr. siddeplads har ret meget at sige når den type investeringer foretages.
Det kan angribes at evalueringsmodellerne ikke tager mere hensyn til passageroplevelsen.
Jeg bemærker bare at diverse lav-pris flyselskaber ikke har problemer med at få passagere.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

ContecRail
Nørre Smedeby skærvefabrik A/S
Nørre Smedeby skærvefabrik A/S

Her er historien om aktieselskabet Stenbrud & Skærvefabrik Nørre Smedeby med firmaets aktiviteter i både Smedeby og Fladbjerg. Skærvefabrikken ejede gennem tiden adskillige både damp- og motorlokomotiver i såvel smalsporede som normalsporede udgaver.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak