"Hul" i nummerrækken af litra EB (Generelt)
Jeg har studeret rækken af DSB litra EB, og kan se at der er et hul i nummerrækken mellem EB 3226 og EB 3235. I alt otte numre mangler!
Er der en logisk forklaring på dette?
De 8 lokomotiver skal bygges til at kunne kører i Sverige... Og der er nogle svenske krav, som er bedst at gøre det ved produktion af dem. Fx skal de kunne klare mødet med en Elg..
Det der er altså noget sludder... Der er IKKE særlige krav til kollisioner med Elge, Vaskebjørne eller andre dyr.Der kører masser af Vectroner rundt i Sverige hvoraf mindst to også er godkendte i Danmark.
Vilka två är det? Jag känner inte till några. Det jag vet är att Hector har genomfört olika provkörningar i Danmark med utrustade lok, men det betyder inte att dom är godkända, utan att de har körts med tillstånd som gäller endast de prov som ska göras.
Der er ganske vist nogle jernbanevirksomheder der ønsker Elgsikring af akermandshanerne, eller luftslanger flyttet op af hensyn til sne, men det har grundlæggende intet med godkendelsen at gøre.
Så der må være en anden forklaring på hvorfor der er "hul" i leveranceserien.
/Bjørn
Jag tror (men vet inte) att varje kombination av ETCS+STM:er inklusive specifika programvaruversioner kräver ett godkännande, och i Tyskland så verkar allt sådant vara omfattande och besvärligt. Och ETCS + indusi-STM + dansk ATC-STM har inte godkänts tidigare. Kanske är det också andra versioner av programvara i ETCS eller loket. Så det är inte bara att hänga på en STM till och köra.
Ett annat exempel är att när Hectors TRAXX-lok var nya så kunde man inte få samma version av lokens programvara samtidigt godkänd i både Danmark och Norge. Alltså blev man tvungen att byta lok till ett identiskt men med annan programvaruversion i Sverige för tåg mellan Tyskland och Norge... Detta är sedan länge löst, men det tog ett tag.