Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

"Hul" i nummerrækken af litra EB (Generelt)

af mikkelwf, 18/12 2021, 11:52 (1077 dage siden) @ Erik H

Jeg undres også!

Jeg ved at transporten fra Tyskland til Danmark foregår med et lokomotiv fra en "fremmed operatør" (som det så smukt betegnes) da transporten betegnes som godstransport. Dette er der skrevet om på dette forum. Man tager sig til hovedet, og krummer tæer i skoene, over ting som denne, og det er der sikkert også mange andre der gør.

Mvh.
Erik H

Jeg forstår ærlig talt ikke hvad du tager dig til hovedet over her eller ikke forstår ift. transport af nye lokomotiver.. Du mener helt seriøst DSB selv skal hente dem i München? DSB er ikke godkendt til kørsel med gods, hverken i DK eller Tyskland, og de har ingen lokoførere til jobbet.

Så hvis de selv skulle hente dem skulle de have styr på al dette først.

Men jeg kan da godt se det er total åndssvagt at hyre en "fremmed speditør" til opgaven når denne nu har det rigtige materiel, godkendelser og mandskab direkte til rådighed. Nej vi skal da have DSB med flag og hornmusik til at køre transporten fra München direkte ind på centralværkstedet. Nu tager jeg mig til hovedet.. ;)

Desuden er det ret praktisk at få en 3. part til at transportere ift. forsikring af forsendelsen under transport.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Holbækegnens Mergelselskab, Hannerup Mergelleje

Holbækegnens Mergelselskab, Hannerup Mergelleje. Pris 150 kr.

Læs mere
Indsend billederSvenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak