Forenkling af København H (Generelt)
Med ETCS har man jo stadig områder der ikke er dækket. I Hjørring slutter ETCS lige efter sporskiftet ind til Nordjyske Jernbaners depot, da de selvfølgelig ikke har brug for signaler til at rangere togsæt rundt. Man vil jo så køre på signal til og fra disse områder, men internt på en godsbanegård eller p-rist vil man jo stadig rangere "på sigt" og uden fjernstyrede sporskifter.
I Fredericia sker en del af rangeringen med godstog i togvejssporene om natten, derfor skal der enten rangeres på 'ruter' i ETCS-systemer ellers skal hele området, hvori der rangeres, ændres til et 'trafiklederbeskyttet område'. Udfordringen vil så være, at der kun må være ét tog i et trafiklederbeskyttet område - det er ikke specielt fleksibelt, hvis et godstog skal samles eller deles.
Er man kommet så langt i planlægning/designet, at man ved hvordan det nye sikringsanlæg i Fredericia skal se ud? Er man opmærksom i projektet på de problemer med håndtering af den nuværende aktiviteter? Det vil ikke være specielt godt at forhindre noget, som man gør i dag.