Forenkling af København H (Generelt)
Er du sikker på det? De problemer, som er med store stationer, vil også være der med ombygningen.
Emnet har været behandlet i Ingeniøren, hvor en ekspert i jernbaneforhold udtalte, at ønsket om en forenkling, også er for at gøre processen med signalprogrammet mindre kompleks. Hvis den skitserede forenkling gennemføres, så går Kh i princippet fra at være en stor station med 9 perron spor, til at være 3 mindre stationen med hver 3-4 perronspor - som er meget lettere at håndtere i signalprogrammet.
De mode man bruge i ETCS afspejler den måde man også gør i gamle signalsystem. Det man skal vende sig til at rangering med togveje skal lægges ind. Men det ville også været tilfældet med moderne sikringsanlæg med gammeldags signaler.
Forskellen til de nuværende signaler (vil med vilje ikke skrive gammeldags) er den store form for fleksibilitet for findes i de nuværende, hvor både rangertogveje og hovedtogveje kan anvendes samtidig og i forbindelse med hinanden. Ved ETCS findes der kun togveje - eller ruter som de hedder - og ruterne skal være planlagte i systemet på forhånd.
Rangering for 'signal annulleret' findes ikke, med mindre at et helt områder 'tages ud at systemet' - det giver udfordringer for specielt godstog, der oprangeres inde på områder der er omfattet er ETCS - da de ikke skal oprangeres ens alle dage.