Forenkling af København H (Generelt)
Forslaget skal også ses som en del af signalprogrammet, som ikke vil være istand til at håndterer København H som den ser ud for nuværende. Signalprogrammet har det bedst med enkel forhold, hvilke næppe beskriver København H.
Udfordringen med signalprogrammet er ikke kun i forhold til København H, som nok er den mest komplekse station her i landet, men også i forhold til de andre store stationer som Aarhus, Fredericia og tildels Kastrup Lufthavn. For Fredericias vedkommende er udfordringer, at der sker meget rangering med godstog på stationen - og signalprogrammet kan umiddelbart ikke håndterer at, et godstog stilles af i fire dele i det samme spor, da rangering i princippet sker som togkørsel.
Forhåbentlig er det du skriver ikke sandt!
Ellers har man da købt katten i sækken med et megadyrt projekt som så ikke kan håndtere relativ simple funtioner som jernbanedriften i Danmark.
Hvordan skal systemet kunne håndtere de opgaver som rigtig store banegårde i storbyerne og rangerbanegårdene i Tyskland byder på!
Og da det er digitalt er det med stor sandsynlighed teknologisk forældet om 25 år.
--