Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Maksimal toglængde nord for Padborg (Trafikpolitik)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 8/6 2021, 20:42 (1349 dage siden) @ Svend

Nuvel, tilbage til casen:
Jeg mangler en analyse, der forklarer om elektrificering til Hirtshals for håndtering af 600-700 meter kombitog er en bedre investering end elektrificering til Hjørring og så skift til diesellok og direkte adgang til terminalen i Hirtshals for 835-1000 meter tog (hvis du ikke skal omløbe i Hjørring, men alene skifte lok).

/Lasse


Hvor langt kan man køre med et 835 m (eller 1000 m) tog i dag fra Padborg mod nord før man rammer grænsen før man rammer grænsen for max toglængde på aktuel strækning?


På en god dag til Fredericia

Som jeg læser TIB (Ø/V) og ORF, må der køres med 835 meter Padborg-Hjørring-Frederikshavn?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype

Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.

Læs mere

Danske privatbaner

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak