El til Hirtshals/Frederikshavn igen-igen (Trafikpolitik)
Når HL som forsker ikke har publiceret og dermed ikke forsket i jernbaner er det yderst relevant at kritisere de toldfrie udtalelser. Hvad bygger udtalelserne på, hvilke antagelser bygger påstandene på og endelig hvilken modelberegning refererer man implicit til i "skud fra hoften udtalelser".
En ofrsker indenfor sit område har publiceret og diskuteret metode og resultater med fagfæller og har dermed fået kritik for de publicerede resultater - når man udtaler sig om jernbanestruktur, men i virkeligheden forsker i trafikuheld mm (hvis man vil være mere specifik, kan man jo kigge i publikationslisten) misbruger man jo sin position til at komme med udtalelser som kan være underbyggede, men så sandelig også kan være det modsatte. Den form for "eksperter" er i den grad med til at devaluere deres eget lokale forskermiljø, herunder også lødigheden i de forskningsprojekter man rent faktisk deltager i.
Øh - hvad omkring el-drift til Nordjylland mener du så han skulle have forsket omkring?
At han udtaler sig omkring el-drift på en enkelsporet strækning med beskeden trafik er han nok lige så kvalificeret til som den der f.eks. måtte have forsket i højhastighedstog og disses tog indvirkning på passagerstrømme og miljøet
Problemet er at du ikke kan lide h ad han mener og bliver citeret for.
--