Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

"Great British Railways" - må Danmark det samme? (Trafikpolitik)

af bth, 21/5 2021, 08:53 (1367 dage siden) @ anho

Hvis man absolut skal have privat drift, hvilket jeg stadig ikke er overbevist om at er en god ting, så burde man holde sig til koncessioner... så kan man også sørge for at der eksisterer ét samlet billetsystem, i stedet for at man skal holde styr på sytten forskellige rabatordninger som kun gælder i specifikke tog fra specifikke operatører.

Hvis man kikker lidt på Sverige og Tyskland så virker det faktisk til at kunderne sagtens kan finde rundt i de forskellige rejsetilbud, og har man et tilstrækkeligt stærkt "Brand" så kommer de rejsende myldrende.

Hvis vi sammenligner jernbanen med luftfarten så er der vel ingen der i ramme alvor ønsker sig tilbage til en tid hvor kun de rigeste overhovedet havde råd til at tænke på en flybillet?

Privatiseringen er kommet for at blive og det er nu op til de enkelte jernbaneviksomheder at strikke transporttilbud sammen der kan tiltrække kunderne, så kan staten bruge alt energien og pengene på at sikre at infrastrukturen er tilstede.

/Bjørn


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990

I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.

Læs mere
DSB K593

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak