Bare for sjov: 30-minutters takt på Sjælland (Generelt)
Som sagt er version 2 af udkastet baseret på BaneDK's forslag til separation af togbanerne på København H. Ringstedbanens tog vender i spor 1-3, Øresundsbanen vender i spor 4, 26 og nyt spor 27, og Vestbanen vender i spor 5-8.
I myldretiden får Øresundsbanen altså 6 Øresundstog + 0 til 1 X2000 der vender hver time. Der er tre perroner til at håndtere maksimalt 7 tog. Det burde være mere end rigeligt. Tilsvarende er der 3 perroner til 6 tog (og derudover også Hamborg-tog) fra Ringstedbanen. Det efterlader 10 tog fra vestbanen, hvoraf 8 kører videre gennem røret af de to gennemkørende spor (5 og 8) og de resterende to (Kalundborgtogene) vender i Spor 6-7. Med denne løsning er der dog ekstra plads i Røret, så Kalundborgtogene kan også fortsættes til Østerport. Så skal Østerport vende 2-4 tog i timen, hvilket også er mindre end nu.
Bedre plads i røret, flere tog til både Roskilde, Odense og... ja, alle steder faktisk. Det kræver dog en fuld implementering af Ring Syd, S-tog til Roskilde samt omlægningen af skiftesporene på Hovedbanen som detaljeret i BaneDanmark's forslag.