DTU: Jernbanestrukturen i hovedstaden trænger til en analyse (Trafikpolitik)
Når en fast forbindelse har opnået en sådan grad af succes at udnyttelsen er over x %, så er det på tide at tænke over hvor og hvordan den næste forbindelse skal bygges.
Om x er 50 , 60 eller 84 % ved jeg ikke, men jo før man begynder at overveje mulighederne, desto mere tid har man til at tænke sig godt om.
Når Femern forbindelsen åbner, kan presset på Øresundsforbindelen hurtigt blive kritisk, og så skal vi vide hvad vi vi vil
Nogle mener at Fehrmern forbindelsen skal betales af svenske godstoge.
Det er naivt i min optik.
Dertil er antal af godstog til og fra Sverige for få.
Det bliver vejtrafikken inkl. lastbiler som kommer til at betale.
Derfor er det også lidt søgt at tro gods på skinner hjælper.
Det gør forbindelsen dyrere eller den tid det tager før den er betalt af alm. bilister bliver længere.
Hvis Sverige og Norge vil have mere gods til kontinentet kan de sejle det.
--