DTU: Jernbanestrukturen i hovedstaden trænger til en analyse (Trafikpolitik)
DTU-forskere: Jernbanestrukturen i hovedstaden trænger til en grundig analyse
"Et gennemregnet og grydeklart forslag til udbygning af den kollektive trafik i hovedstadsområdet med tilstrækkelig kapacitet foreligger ikke, skriver Otto Anker Nielsen og Linda Christensen."
En fin artikel med et godt overblik.
Førerløse S-tog, S-togs tunnel til Helsingborg, Europatunnelen og Ekspresgruppens forslag er omtalt.
Det påpeges at Europatunnelen og Eksprestunnelen tilsammen kan erstatte den påtænkte nye metro M5.
--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k