Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DTU: Jernbanestrukturen i hovedstaden trænger til en analyse (Trafikpolitik)

af Poul Brandt, Nordsjælland, 17/3 2021, 20:32 (1345 dage siden)
redigeret af Poul Brandt, 17/3 2021, 21:29

DTU-forskere: Jernbanestrukturen i hovedstaden trænger til en grundig analyse

"Et gennemregnet og grydeklart forslag til udbygning af den kollektive trafik i hovedstadsområdet med tilstrækkelig kapacitet foreligger ikke, skriver Otto Anker Nielsen og Linda Christensen."

En fin artikel med et godt overblik.

Førerløse S-tog, S-togs tunnel til Helsingborg, Europatunnelen og Ekspresgruppens forslag er omtalt.
Det påpeges at Europatunnelen og Eksprestunnelen tilsammen kan erstatte den påtænkte nye metro M5.

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Gjerrildbanen - En Rejse Gennem Norddjurs

Gjerrildbanen - En Rejse Gennem Norddjurs. Pris 290 kr.

Læs mere
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak