Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skånetrafiken vil købe 18 nye Øresundstog hos Stadler (Generelt)

af Gæst42, 2/3 2020, 17:30 (1732 dage siden) @ Henrik Hansen

Når det er sagt er IC-tog alligevel de fakto regionaltog, så kan ikke se nogen grund til at passagere til/fra Vejen skal have krav på bestemte tog frem for Sjællandske pendlere.. Udover man måske kunne sige at dem der er fleste af burde tilbydes det bedste ?


Argumentet mod ET i Sverige, er jo netop den dårlige komfort når der rejse langt, så jeg har svært ved at se, hvorfor rejsende fra f.eks. Vejen eller Vejle ikke skal tilbydes samme komfort - rejsen er af samme længde, rejsens pris er den sammen - men alligevel skal den fra Vejen rejse i 'regionaltog' mens dem fra Vejle kan rejse i 'Intercitytog'...

Så nu er komforten i ET dårlig ?

Dem fra Slagelse kan også kører i Intercitytog imens dem fra Kalundborg skal tvinges op i en dobbeltdækker eller IC4, livet er ikke retfærdigt... I øvrigt er Vejle en væsentlig større by end Vejen...

Egentligt tror jeg bare du skal være glad for den komfort danske tog har ift. syd for grænsen.

Sædeopgraderingen bestod i at alle togsæt blev ens og at alle sæt fik IC3-sæder i stillezonen og første klasse.


Der er vel kun i omkring halvdelen af sættene, at sæderne i stillezonen er udskifte til IC-sæder - i de resterende sæt er der stadig IR4 sæder.

Ps det er halvdelen af sæderne i ER der er opstillet i vis-a-vis...


Vogn 1x (den med DSB 1' og stillezone) holder vi uden for regnestykket - for der er 3 forskellige sædeopstillinger, hvor antallet af DSB1 varierer.

Vogn 2x er der 8 sæder der er opstillet vis-a-vis, men med mindre afstand end i MF - og deraf et meget lille bord. (44 fly / 8 vis-a-vis)

Vogn 3x er alle sæder på nær 4 opstillet som IC3 og med samme afstand (4 fly / 40 vis-a-vis)

Vogn 4x er der 8 sæder der er opstillet vis-a-vis, men med mindre afstand end i MF (42 fly / 8 vis-a-vis)

Det giver 90 sæder med fly opstilling og 56 med vis-a-vis opstilling - og det er jo langt fra halvdelen, hvoraf de 16 oven i købet mangler et ordentlig bord, så er der er 40 tilbage med samme opstilling som MF.

Nej det er jo klart når du ikke medtager den del mange Vis-a-vis sæder..


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Veterantog kalender
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965

Dette hæfte på 60 sider om Hirtshalsbanen udkom i 1965 på Signalpostens forlag som en hyldest til banens 40 års jubilæum. Det er skrevet af A. Gregersen og med i redaktionskomiteen var endvidere Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak