Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vejle Fjord, 320 km/t og slab-track (Trafikpolitik)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, 8/9 2019, 12:11 (1902 dage siden) @ Poul Brandt


Lasse:
- Vil det være noget problem for moderne materiel at holde hastigheden 320 km/t på 35 promille stigningen?
- Øges kravet til tunneldiameter når hastigheden øges fra 250 til 300 eller 320 km/t. Eller kompenseres der med at togene bliver tættere.

Poul

Hej Poul

Det korte svar (som du muligvis har fået længere nede i tråden):
Togmateriel kan håndtere TSI kravene "+10%". Har du andre ønsker end dette, skal der ændres på togene, men det sker så til gengæld også relativt ofte.

Jeg kan ikke huske TSI kravene til stigninger eller tunneldiameter ift. højere hastigheder...hvis der er nogle.

/Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960

Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak