Superlyn standsning i Skanderborg og Hobro (Trafikpolitik)
Stop i Skanderborg er ikke KUN af hensyn til denne by
Skanderborg - og Hobro - er - som Timemodellens køreplan p. t. er skitseret - de to byer, der mister direkte lyntogsforbindelser til/fra København.
Hobro kan muligvis reddes ved at nærbanetogene Skagen-Skørping forlænges til Hobro og i Hobro gives forbindelse til L1, der så kommer til at standse i Hobro (L1 er p. t. planlagt til Kh-Od-Ar-Rd-Ab). Hvordan sekunderne til L1's standsning i Hobro skal findes, må fremtiden vise?
Sværere bliver det med Skanderborg, idet både L1 og L2 kører udenom Skanderborg. Men det er måske en helt anden diskussion? Hvor stor skal en by være for - i fremtiden - at have direkte lyntogsforbindelse til/fra København? Større byer har historisk måttet lide større tort?
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
På vej med bogen "Randers-Aalborg: Jernbanen i Støvring gennem 150 år 1869-2019"