Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)
Det forslag skulle du have stillet inden de byggede boulevardtunnelen og S-banen i det hele taget.
Med andre ord: Du er alt for sent på den.
Ja & Nej.
Hvis vi ikke kan nytænke og lave ændringer så kommer vi ingen vegne!
Men tilsyneladende vil flertallet her i dette forum helst tilbage til tiden omkring K74 eller før!
Det layout af perroner bruges ikke specielt meget, da det er dyr og ikke giver specielt meget. Og der stadig bedst at gøre ved nyanlæg. Det er umuligt at gøre bagefter, hvis man ikke har forberedt det. Som andre har skrevet, på S-tog er det kun København H og Nørreport, hvor det kunne have været relevant. Men begge steder er det svært at finde plads til det. Det kræver flere elevatorer til at betjene perronerne. Og det er ikke noget specielt stort problem.Jeg har tjekket lister med den ren form af det perronlayout. Se fx listen her. Hvis det have været en meget god ide, ville det have været mere udbredt end det er.
Så dyrt kan det nu ikke være!
De perroner som er en ø-perron forsynes med ny perron på hver side af sporene. Da de kun skal benyttes til passagerer som skal med toget kan plafsen nøjes med at være ca 2-2,5 meter bred.
Det er der de fleste steder langs S-banen.
De steder hvor der er perron i hver side med 2 spor i midten kræver det flytning af det ene spor og ny midterperron og ny perron på den anden side.
Lidt mere omfattende men ikke nogen umulig opgave.
Ja - på Hovedbanegården og Vesterport/Nørreport er opgaven større.