Hastighed på Kystbanen (Jernbanen i dag)
Skal jeg ikke kunne sige, men grunden til man kun hører om de ting er jo dem der giver store forsinkelser for alle tog. Når det kun er nogle der rammes, så er det jo ikke noget der ryger ud i medierne på samme måde.
Men forslaget om et 3. spor fandt- ikke overraskende- særlig stor genklang i dette forum af tilsyneladende ældre herrer.
Så dette "forslag" lider givet samme skæbne.
Men inspireret af en nylig tur med S-banen (S8) fra Bruxelles så jeg hvordan man på flere af stationerne kunne benytte dørene såvel i venstre side som i højre samtidigt.
Det sammen med hvordan man får mange personer (60+) hurtig ud af ekspresselevatorer ved at man kun kan gå ind i den ene side og kun ud i den anden, fik mig til at tænke på, hvordan man kunne få især S-toget til at bruge kortere tid på den enkelte station.Perron i midten hvor man altid stiger ud til venstrr i togets køreretning og perron på h.h. hver side af de 2 spor for indstigning.
Så mens man stiger ud til venstre side i kørselsretningen stiger nye passagerer på i højre side. Det burde halvere holdetiden på stationen.
Det måde, at have perroner, er en spansk løsning.
Man har også brugt løsningen på S-Bahn stationerne München Hauptbahnhof og Marienplatz.
--
Mvh Anders