Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

En utopi? (Trafikpolitik)

af tgpedersen, 29/4 2018, 01:58 (2486 dage siden) @ steenth

Nyt spørgsmål: i hvor høj grad har englændernes undladelse - bevidst eller ej - af at tilpasse engelsk fritrumsprofil til europæisk standard - selv blot til enkelte strækninger - og den deraf følgende tvangsmæssige omladning af jernbanegods til kontinentet ført til manglende industriel integration med kontinentet og derefter en generel følelse i England af at integration med Europa ikke lønner sig (og dermed til Brexit)?


Hvor skulle de omlader gods? Deres godsvogne kan godt køre rundt i resten af Europa uden omladning.....

Tilpasning til frirumsprofil er ret dyrt. De har fokus på at få plads til transport af containere. Så de har ikke behov til den slags transport for profilen GB.

Jeg tror ikke de er enige med dig.
http://www.railwaygazette.com/news/freight/single-view/view/first-freight-on-high-speed...
http://www.railwaygazette.com/news/freight/single-view/view/europorte-channel-trials-pi...
http://www.railwaygazette.com/news/freight/single-view/view/hs1-open-to-eurotunnel.html
http://www.railwaygazette.com/news/high-speed/single-view/view/more-freight-to-run-on-h...
http://www.railwaygazette.com/news/freight/single-view/view/european-profile-wagons-rea...

De anvender high speed linjen (HS1) til London (Barking) fordi den har europæisk profil.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965

I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbane-historisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og ændret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak