En utopi? (Trafikpolitik)
Tilpasning til frirumsprofil er ret dyrt. De har fokus på at få plads til transport af containere. Så de har ikke behov til den slags transport for profilen GB.
Jeg tror ikke de er enige med dig.
Jeg ved... jeg har læse deres oplæg til at få forbedringer af infrastrukturen til gavn for godstrafikken. Så jeg ved hvad deres fokus er på.
Hvis de skal udvide profilen på en af de nuværende baner, skal de ske i forbindelse med anden arbejde. Så koster bare for meget i forhold til det de får ud af det uden at man gør det af andre grunde. Fx elektrificering. Men de relevante baner er elektrificeret og har en ret stor trafik som gør man ikke bare ikke kan lukke dem for en opgradering.
De her links nævner kun at de har taget HS1 i brug - intet om hvad sker nord for London:
http://www.railwaygazette.com/news/freight/single-view/view/first-freight-on-high-speed...
http://www.railwaygazette.com/news/freight/single-view/view/europorte-channel-trials-pi...
http://www.railwaygazette.com/news/freight/single-view/view/hs1-open-to-eurotunnel.html
http://www.railwaygazette.com/news/high-speed/single-view/view/more-freight-to-run-on-h...
http://www.railwaygazette.com/news/freight/single-view/view/european-profile-wagons-rea...De anvender high speed linjen (HS1) til London (Barking) fordi den har europæisk profil.