Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

S: 250-km/t-tog “tilkøbes” senere (Trafikpolitik)

af andersj, Aalborg, 30/1 2018, 14:43 (2491 dage siden) @ kme

Man skal også huske på, at selv med 200 km/t som maks. hastighed for tog på fjernbanen vil der være store driftsmæssige fordele i forhold til den ikke helt optimale togdrift i dag.

Men jeg håber da, at det en dag bliver muligt at suse gennem det danske landskab med 250 km/t.


Hvis jeg ikke husker helt fejl har Lasse udtalt, at 200 km/t tog er ved at blive til 230 km/t. Underforstået til cirka samme pris. Hvis Bombardier kommet med det tilbud er de andre nød til at følge trop. Hvem vil give en bøjet 50-øre for de sidste 20 km/t? Det er meget, meget vigtigere med en god accelerationsevne som fx. IC3's glimrende 1,1 m/s². Det næsten det dobbelte af TGV's

DSB vil købe 160 km/t tog der er blevet til 200 km/t tog (Talent, FLIRT, KISS osv.).

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Farum sten og gruskompagni A/S
Farum sten og gruskompagni A/S

Her er historien om de virksomheder, der blev etableret ved Vassingerød i Nordsjælland i begyndelsen af forrige århundrede: Farum teglværker, Farum kalkværk, Farum kalkbrud, Sten- og gruskompagniet mv. Læs også om den normalsporede Lillerød-Farum Banen.

Læs mere

Jernbanebøger

Med tog gennem Europa

Med tog gennem Europa. Pris 180 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak