Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

S: 250-km/t-tog “tilkøbes” senere (Trafikpolitik)

af Jens Hansen, 30/1 2018, 15:21 (2495 dage siden) @ Scharfenberg

Næ, det giver ikke god mening.

Hvis DSB køber 200 tog, som kan køre 200 km/t, frem til 2030, ja så vil jo ingen politiker, fremover putte penge i strækninger hvor der kan køres 250 km/t. Og det vil så først ske i 2060 - 2065, at der skal købes nye tog. Så udviklingen bliver sat i stå på 200 km/t i de næste 40 år, hvis politikerne giver DSB lov til at købe tog til 200 km/t.

Noget andet er så, at hvis samme politikere også udbyder togtrafikken, ja så går det da helt galt. Så vil regionaltogsoperatører skulle køre denne trafik, med et fjerntog. Netop stordriftsfordelen er et argument hos DSB for at købe de 200 togsæt!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere
DSB MY1159

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak