Se på ældre tog - Jernbanemuseet (Generelt)
Hej Steffen
Normalt holder jeg meget af kollegialitet og det opfatter jeg din støtte til museets linje som.
I dette tilfælde synes jeg desværre, at du forsvarer en latterlig tilgang til en vigtig opgave.
Jeg mangler simpelthen et validt motiv til den forfladigelse du gør dig til talsmand for, jeg har aldrig mødt en lægmand der har efterspurgt den.
Det vi taler om her er jo ikke den jernbaneautistiske tilgang jeg selv og andre kan have til stationsforkortelser og placering af lokomotivers kendingssignaler,
vi taler om, at museet klistrer kunstige ord på begreber og genstande der allerede har fået en meget præcis betegnelse.
Der findes en hel del professionelle jernbanefolk med begrænsede formidlingsevner og der findes et antal dygtige
formidlere med begrænset viden om jernbanen, men mennesker der mestrer begge kompetencer er der desværre ikke ret mange af.
Jeg vil anbefale museet at huske at faglighed i denne sag har mindst to dimensioner og jeg vil anbefale,
at museet i fremtiden tænker sig om en ekstra gang, inden man sætter lignende skibe i søen.
Med venlig hilsen
Carsten