Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MO-vogne - og triangellys ...

af UTJ, 7/3 2011, 14:18 (5013 dage siden) @ L.H. Jensen

i Tyskland" at have den tredie lanterne, men desværre forblev den på vognen!


Så må vi jo omnummerere 1846 til noget andet indtil den tredje lanterne falder af (og måske teleporteres til et marcipanbrød med Y-togslygter - skulle vi sige HHJ DL 11?):-D


Ups, UTJ - det var vist en "smutter" ... Jeg er ret sikker på, at den ekstra lygte fra 1846 ville se præcis lige så fjollet ud på DL 11 (M 3) som Y-togslygterne :-) Næ, de skal jo selvfølgelig "porteres" (de kan nok være i et almindeligt automobil-bagagerum, så tele- bliver der ikke behov for) til Ab, hvor LFB jo, som Juulsrud skriver, savner dem til Paxman'en SB M6!
Igen vil man altså kunne få TO rigtigt udseende køretøjer ud af den samme handling, genialt ikk' ?
vh
LH

Nix - det ville være en god lejlighed til at DL 11 blev til "noget før Y-togslygterne" - Den hed DL 11 i mange år inden projektørbestykningen blev vandaliseret. Nu har jeg jo lært at det hedder projektører af Hr. Møller. Men der er også en ekstra på 1954 og 1878, samt HFHJ M 8, så der er rigeligt at tage af........


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere
Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak