gamle køreplaner, diverse observationer

af gamle ole, 13/7 2013, 13:39 (4181 dage siden) @ Holger Sørensen

Ja det er oplagt af transportbehovet var meget anderledes tidlige, og det er som sagt også nærtrafikområdet der undredede mig mest.
Køreplanerne løber som sagt for perioden 35-67, og kategorierne blive færre over tid.
De ældste opererer ved nærmer eftersyn med 10-ikke 12, og de nyeste 5.

L-lyntog
E eksprestog
I iltog
P persontog
ME motorexpres
MI motor il tog
M motortog
B blandet tog
G godstog med personbefordring
F ferie eller fjerntog
S skinnebus


Men hvad den store forskel mellem B og G forstår jeg stadig ikke, og hvorfor sondre mellem M.... og de øvrige?


Det blev så kun ntil 11

Og de sidste overlevende 5 var jo
L
E
I
P
S

-og så vores tids IC, ICE, Lyntog, regionaltog mm

Ole


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

Jernbanebøger

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980. Pris 280 kr.

Læs mere

Danske privatbaner

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak