Et spørgsmål om farve
De 100 ledvogne, der senere blev leveret til København, var skrumpet en smule i bredden og var således blot 2,2 m brede - og her og der var sporene flyttet noget fra hinanden, så vognene kunne klare kurverne uden at støde mod hinanden. Turistvognen, linie t, kunne således køre på store dele af nettet uden problemer, så længe at spor og køretråd var intakt.
Med venlig hilsen,
Flemming Søeborg
Skal man tro Eisenbahn Kuriers Verlags bog om Düwag-ledvognene - og hvorfor skal man ikke det - så tilbød Düwag ledvognene med en bred vognkasse til normalsporede sporveje og en med en smal vognkasse til smalsporede sporveje, hovedsageligt 1000 mm, men Kiel og Braunschweig har/havde jo 1100 mm. spv.
København fik leveret ledvogne, hvor vognkassen havde det smalsporede profil, altså til sporveje med sporvidden 1000 mm, men vognene til KS blev naturligvis leveret med normalsporede bogier. Så kunne de køre på gaderne i København.
Martin