Revision og hensættelse.

af Bjarne Knudsen @, 16/11 2022, 21:18 (729 dage siden) @ Lars

Omkring tenderen var det anførte Mafd S ønske og intention.
Fra 973 fjernes til 982 begge glidere med stokke, samtlige stempler med stokke, gliderdæksler ,cylinderdæksler, linealer, krydshoveder, drivstænger, kobbelstænger og begge kvadrantstænger.
030861 meddeles at E973 snarest vil indgå i CvA for afmontering af delene. 973 betragtes som udrangeret og ophugges i CvA. Delene sendes snarest belejligt til CvK.
080861 anmoder CvK tillige om at få tenderen overdraget hvilket sker.
Efterfølgende ændres anvendelsen af denne idet tendere på loko leveret fra Frichs og som er svejste ofte må gennemgå store reparationer der forlænger værkstedsopholdet.
Herefter besluttes at tender skal være reservetender og tilkobles "Frichsloko".
091061 udrangeret 973 men tenderen bibeholdes indtil videre som reserve og stilles evt til rådighed for CvK.
171061 gennemføres L rep på tender fra 973.
290162 genstart tender som reserve og overføres til 1.distrikt.
Nærmere kan jeg ikke komme det men korrekt en berigtigelse.

Bjarne


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Norske lokomotiver
Norske lokomotiver

Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak