Revision og hensættelse.

af Bjarne Knudsen @, 15/11 2022, 21:10 (730 dage siden) @ Lars

Hej alle sammen. Føsdag skulle lige overstås. Følgende kan siges om E982.
280355 S rev med forfald 280362 men
Hensat 030258.
280358 taget i brug igen.
010659 hensat pga revnet fyrkasse. Ikke udtørret.
311259 pr er pumper og stempler afmonteret.
140661 henstår på GB i ufuldkommen stand efter havari og pga fjernelse af div elementer til komplettering af andre loko.
Mafd ønsker loko i køreklar stand med dele fra E973 og her blev tender så sat på fra E973.
290961 S rev og hensat udtørret 021061.
Fyrkassekarakter 1 men uden tender.
Som sådan regnes revisionsfristen først fra evt ibrugtagning.
050463 taget i brug og dermed forfald 7 år
050470.
140865 til 300865 udlejet til Veedol i Kalundborg.
120968 hensat da krumtap er kasseret i juli 1968.
Loko har ikke været beredskabsreserve men henstået som nyrevideret og overkomplet til april 1963.
Ved hensættelsen i 1968 var ordning med beredskabsreserve ophævet.
Fristen forlænges trods hensættelse til 051070 og 050471.
141270 udrangeret jfr M12653/70.
020671 kan udbydes til salg.
080271 udbudt jfr Hm 3/71
120371solgt til Petersen & Albeck, Hedehusene men sendes til Frihavnsgade.

Det var ordene
Hilsen Bjarne


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Knutzens personvogne
Knutzens personvogne

Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak